Co je to online marketing a proč ho potřebujete?
Pamatujete si dobu, kdy jsme všichni listovali papírovými katalogy a telefonními seznamy? Já tedy ano! Dneska? Prostě vezmeme telefon a za pár vteřin najdeme cokoliv. Online marketing je vlastně reakce na tuhle obrovskou změnu v našem chování. Je to způsob, jak být tam, kde jsou vaši zákazníci – a věřte mi, že jsou online prakticky pořád.
Základní pilíře online marketingu
Když jsem začínal s online marketingem, připadalo mi to jako džungle plná zkratek a cizích slov. Dnes už vím, že to není žádná raketa věda. Komplexní marketingová strategie je jako skládačka z těchto dílků:
- SEO – aby vás lidi našli, když něco hledají (jako když dáte ceduli před obchod)
- PPC reklamy – placená reklama na Googlu a Seznamu (něco jako digitální billboard)
- Obsahový marketing – užitečné články a videa (protože kdo dává, ten dostává)
- Sociální sítě – kde se dnes odehrává většina konverzací
- E-mail marketing – přímá linka k vašim fanouškům (pořád funguje skvěle!)
Výhody digitálního marketingu
Víte, co mě na online marketingu nejvíc baví? Že všechno můžete změřit! Měřitelnost výsledků je naprostá bomba. Žádné „myslím si, že ta reklama funguje“. Prostě to víte. A můžete cílit přesně na ty lidi, které chcete oslovit. Třeba na milovníky psů z Prahy, kterým je mezi 25 a 35 lety. Docela cool, co?
Jak začít s online marketingem
Nejdřív si musíte ujasnit, pro koho to vlastně děláte. Definování cílové skupiny je základ. Je to jako když plánujete párty – taky potřebujete vědět, kdo přijde, abyste věděli, jakou hudbu pustit a co nachystat k jídlu. A pak potřebujete dobré webovky. To je jako váš digitální domov – měl by být útulný a přehledný.
Měření úspěšnosti
Tohle je ta část, kterou většina lidí nesnáší, ale je strašně důležitá. Konverzní poměr není jen další buzzword – říká vám, kolik návštěvníků udělá to, co chcete. Je to jako když máte obchod a počítáte, kolik lidí skutečně něco koupí z těch, co přišli dovnitř.
Bonusový tip
Personalizace je moje srdeční záležitost. Je to jako když přijdete do své oblíbené kavárny a barista už ví, že si dáte dvojité espresso s mandlovým mlékem. Na webu můžete dělat totéž – ukázat každému přesně to, co ho zajímá. A to je prostě magické!
Přes 10 let pomáhám podnikatelům vydělávat peníze díky online marketingu. Poslední roky se věnuji tématu AI a vymýšlením způsobů, jak může AI nejenom „vytvářet hezké věci“, ale i reálně pomáhat podnikatelům. Marketingový sluha je mojí odpovědí. Rád pomůžu i vám.