První kroky do světa PPC reklamy
Pamatuju si to jako včera, když jsem zakládal svoji první PPC kampaň. Seděl jsem před počítačem a připadal si jako před prvním rande – směs nervozity a očekávání. Ale víte co? Není to žádná věda! Stačí vědět, jak na to, a brzy zjistíte, že PPC reklamy můžou být docela zábava.
Než se do toho pustíte
Jasně, nejradši byste hned skočili do nastavování kampaní. To znám! Ale malá příprava vám ušetří spoustu bolení hlavy. Je to jako když jedete na dovolenou – taky si napřed rozmyslíte, kam chcete jet a co tam budete dělat, že? Takže si v klidu sedněte a zamyslete se: Co vlastně od reklam čekáte? Chcete prodávat více bot, nebo aby vám lidi volali do kadeřnictví?
Jak na strukturu kampaně
Tohle je můj oblíbený part! Představte si PPC kampaň jako šuplíky v prádelníku – každý má svoje místo a účel. Do jednoho dáte ponožky (třeba reklamy na mobily), do druhého trička (reklamy pro konkrétní město) a tak dále. Když to takhle hezky rozdělíte, budete se v tom později skvěle orientovat.
Klíčová slova jsou základ
Tohle je jako vybírat správné ingredience na večeři. Nemůžete čekat super boloňské špagety, když použijete instantní polívku, že? Stejně tak musíte vybrat ta správná klíčová slova. Zaměřte se na to, co lidi skutečně hledají. Třeba místo obecného „boty“ použijte „černé kotníkové boty vel. 38“.
Jak napsat reklamu, co zaujme
Představte si, že píšete zprávu kamarádovi, kterého chcete přesvědčit, aby s vámi šel na koncert. Nebudete psát suchou pozvánku, ale řeknete mu, proč by měl jít a co z toho bude mít. Stejně tak v reklamě – buďte konkrétní, ukažte výhody a nezapomeňte říct, co má člověk udělat dál.
Spouštíme!
Ok, teď přichází ten vzrušující moment! Je to jako když poprvé sednete za volant – trochu nervozity neuškodí, ale hlavně klid. Zkontrolujte si všechna nastavení, propojte si Analytics (to je vaše palubní deska) a můžete vyrazit.
Můj osobní tip na závěr
Za ty roky jsem se naučil jednu věc – začněte pomalu. Je lepší investovat menší částku a postupně se učit, než hned vypálit všechnu munici. A udělejte si z kontroly kampaní rituál. Já si třeba každé pondělí ráno udělám kafe a při něm kouknu na čísla. Funguje to skvěle!
Přes 10 let pomáhám podnikatelům vydělávat peníze díky online marketingu. Poslední roky se věnuji tématu AI a vymýšlením způsobů, jak může AI nejenom „vytvářet hezké věci“, ale i reálně pomáhat podnikatelům. Marketingový sluha je mojí odpovědí. Rád pomůžu i vám.