Co prodávat na e-shopu

Jak vybrat sortiment pro e-shop? Tady jsou moje zkušenosti!

Hele, založit e-shop dneska zvládne prakticky každý – stačí pár kliků a máte hotovo. Ale víte, co je ta největší výzva? Vybrat zboží, které bude skutečně prodávat. Sám jsem si tím prošel a mám pro vás pár tipů z praxe.

Koukněte se, co dělá konkurence (ale neopisujte!)

Jasně, průzkum trhu zní děsně formálně, ale je to základ. Víte, co mě naučily roky v e-commerce? Že není potřeba znovu vynalézat kolo. Mrkněte, co dělá konkurence, a hlavně – co nedělá. Tam jsou ty největší příležitosti!

Úzká specializace, nebo od všeho trochu?

Tohle je věčné dilema. Z vlastní zkušenosti vám řeknu, že specializace je často lepší cesta. Je to jako s restauracemi – radši zajdu do podniku, který dělá skvěle těstoviny, než do hospody, kde vaří „všechno“. Navíc se líp stanete expertem v jedné oblasti než ve dvaceti, ne?

Vsaďte na stálice

Jasně, vánoční ozdoby jsou super byznys… v prosinci. Ale co zbytek roku? Proto doporučuju mít základ v produktech, které lidi kupují pořád. Třeba já jsem začínal s příslušenstvím pro domácí mazlíčky – pejskaři a kočičkáři nakupují celý rok.

Řešte skutečné problémy

Tohle je naprosto klíčové! Nejlepší produkty jsou ty, které řeší reálné problémy. Vzpomínám si na zákazníka, který mi řekl: „Konečně někdo pochopil, co potřebuju!“ To je přesně ten moment, kdy víte, že jdete správným směrem.

Kvalita především

V době, kdy je všechno „made in China“, může být kvalita vaše trumfové eso. Sám jsem se spálil na levných produktech a věřte mi – není nic horšího než řešit reklamace nespokojených zákazníků.

Myslete na praktickou stránku

Tohle je často přehlížená věc. Jasně, ten obří nafukovací jednorožec vypadá super, ale zkuste ho skladovat a posílat! Vybírejte produkty, se kterými se dobře manipuluje a ideálně se vejdou do běžné zásilky.

Nechte si prostor pro růst

Začněte třeba s batohy a později můžete přidat cestovní doplňky. Nebo prodáváte kávu? Super, časem přidáte mlýnky a french pressy. Možností je spousta!

Hlídejte si čísla

Tohle není zrovna sexy téma, ale je zatraceně důležité. Produkt může být sebekrásnější, ale když na něm nevyděláte, je to k ničemu. Věřte mi, tuhle lekci jsem se naučil hodně draze.

A ještě jeden tip na závěr

Než nakoupíte plný sklad, otestujte zájem. Třeba přes předobjednávky nebo malou testovací sérii. Je to jako když ochutnáte polévku, než ji osolíte – lepší malá zkouška než velký průšvih.

Na co se zaměřit:

  • Co na trhu chybí?
  • V čem můžete být jedineční?
  • Zvládnete to logisticky?
  • Má to budoucnost?
  • Vyděláte na tom?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru