E-shop – kompletní průvodce ecommerce a e-shopy

Víte, co mě v poslední době totálně dostalo? Jak se z online nakupování stal naprostý fenomén! Ještě před pár lety jsem pravidelně courал po obchodech, ale teď? Většinu věcí řeším od počítače v papučích. A nejsem v tom sám – stačí se podívat kolem sebe. Online nakupování už dávno není jen módní výstřelek, ale naprostá nutnost. Pojďme se mrknout, co dělá e-shop skutečně úspěšným (a věřte mi, není to jen ta sexy grafika).

Co potřebuje e-shop k úspěchu?

Je to jako s pečením chleba – můžete mít sebelepší nápad, ale bez správných ingrediencí to prostě neklapne. Potřebujete kvalitní technické zázemí, přehledný design a pořádné zabezpečení. Sám jsem se na začátku spálil, když jsem chtěl ušetřit na systému. Musel jsem pak celý e-shop překopat a stálo mě to dvakrát tolik. Už nikdy víc!

Uživatelský zážitek především

Ruku na srdce – kolikrát jste už práskli počítačem, protože jste na e-shopu nemohli najít to, co potřebujete? Dobrý uživatelský zážitek je naprostý základ. Nedávno jsem chtěl koupit dárek pro mámu a ten e-shop mě nutil vytvořit si účet. Víte, co jsem udělal? Šel jsem ke konkurenci!

Marketing s hlavou a srdcem

Mít skvělý e-shop je jedna věc, ale dostat ho mezi lidi? To je jiná písnička! SEO, PPC a content marketing musí šlapat jako dobře namazaný stroj. Sociální sítě jsou dneska povinnost a e-mailing? Ten mi přivádí ty nejvěrnější zákazníky.

Logistika bez průšvihů

Tohle je moje noční můra. Nic není horší než naštvat zákazníka zpožděnou nebo ztracenou zásilkou. Automatizovaný sklad není žádná raketová věda, ale dokáže vám ušetřit spoustu vrásek.

Data jako kompas

Jasně, tabulky a grafy nejsou zrovna sexy, ale bez pořádné analýzy jste jako kapitán bez kompasu. Musíte vědět, co funguje a co ne!

Zákaznický servis s duší

Chatboti jsou fajn, ale někdy prostě potřebujete skutečného člověka na druhé straně. Kombinace technologií a lidského přístupu? To je ta správná cesta!

Právní záležitosti (ano, i tyhle nudy)

Nikdo to nechce řešit, ale musí to být. Obchodní podmínky a GDPR prostě musí sedět. Věřte mi, lepší je to mít v cajku hned od začátku.

Třešnička na dortu

Personalizace je budoucnost! Když dokážete trefit zákazníkův vkus, máte napůl vyhráno. Je to jako mít osobního nákupčího pro každého zákazníka.

  • Zkoušejte nové věci – kdo neriskuje, nic nezíská
  • Sledujte, co dělá konkurence
  • Budujte si komunitu spokojených zákazníků
  • Myslete na mobily – tam se teď děje největší byznys!

Více článků na toto téma z našeho magazínu:

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru