Jak oslovit zákazníka

První dojem? Ten prostě nepodceňujte!

Znáte ten pocit, když máte něco super, ale ne a ne to prodat? Já ho znám až moc dobře. Ještě před pár lety jsem se trápil stejným problémem – skvělý produkt, ale zákazníci nikde. Pak mi došlo, že je to všechno o tom prvním oslovení. Je to jako na první rande – buď zajiskří, nebo ne.

Komu vlastně prodáváte? Poznejte svého zákazníka!

Hele, tohle je naprosto zásadní věc, kterou spousta lidí přeskakuje. Musíte vědět, s kým mluvíte. Je to jako když kupujete dárek – taky nekoupíte babičce skateboard, že jo? Zajímá mě u zákazníků hlavně:

  • Co je po nocích budí – jejich skutečné problémy
  • Proč by vůbec měli chtít vytáhnout peněženku
  • Jestli radši chatují nebo volají
  • Nad čím obvykle váhají

Personalizace – žádné „Vážený zákazníku“!

Upřímně, kdo z nás má rád obecné spamy? Osobní přístup dělá divy. Nedávno jsem dostal mail, kde mě oslovili „marketingový magu“ – asi našli můj blog. Pobavilo mě to a četl jsem dál. Jen to nepřehánějte, ať nejste jak vtírající se pojišťovák.

Načasování je umění

Tohle jsem se naučil metodou pokus-omyl. Pozorujte své zákazníky. Třeba já zjistil, že moji klienti nejvíc reagují v úterý ráno. Asi po prvním kafíčku. A rozhodně jim nevolejte v pátek odpoledne – to už jsou myšlenkami na víkendu.

Dejte jim něco užitečného

Víte, co funguje líp než tvrdý prodej? Pomoct jim vyřešit problém. Třeba pošlete užitečný tip nebo návod. Je to jako když vám soused půjčí sekačku – příště mu taky rádi pomůžete.

K věci a bez zbytečných oklik

Nikdo nemá čas číst romány. Buďte přímí. Řekněte to tak, jak byste to vysvětlovali kamarádovi u piva. Jednoduše, jasně, bez kudrlinek.

Všechny cesty vedou k zákazníkovi

Email, telefon, sociální sítě… Používejte všechno, co dává smysl. Já třeba zjistil, že někteří zákazníci radši chatují na WhatsAppu než volají. Tak proč jim to neusnadnit?

Zkoušejte, co funguje

Experimentujte! Každý průšvih je vlastně užitečná lekce. Pamatuju si, jak jsem kdysi poslal totálně formální mail – nula reakcí. Pak jsem to přepsal po svém, přidal trochu humoru a najednou se to rozjelo.

A na závěr – buďte prostě lidští

Prodej není jen o číslech. Je to o vztazích. Sdílejte příběhy, ukažte, že za firmou jsou skuteční lidé. Když jsem začal být v komunikaci více osobní, zákazníci to začali vracet stejnou mincí. A to je k nezaplacení!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru