Proč jsou titulky v Reels důležité?
Ruku na srdce – kdo z nás občas nebrouzdá Instagramem třeba v autobuse nebo při čekání u doktora? A teď si představte, že nemůžete pustit zvuk. Přesně proto jsou titulky v Reels naprostý game-changer! Sama jsem si všimla, že když přidám titulky ke svým videím, engagement letí nahoru. Je to vlastně docela logické – lidi můžou sledovat váš obsah kdykoliv a kdekoliv, i když zrovna nemůžou zapnout zvuk.
Automatické titulky v Reels
Instagram naštěstí myslí na všechno a nabízí automatické titulkování. Je to super jednoduchý pomocník – stačí jeden klik a máte hotovo. Ale pozor! Občas se stane, že AI tak úplně nerozumí vašemu přízvuku nebo žargonu. Nedávno mi třeba místo „marketing“ napsala „mehr getting“ – docela jsem se pobavila! Proto doporučuju text vždycky zkontrolovat, ať se vyhnete trapasům.
Manuální přidání titulků
Jestli jste perfekcionisti jako já, určitě oceníte možnost přidat titulky ručně. Je to vlastně dětsky jednoduché:
- Otevřete editor Reels (tam kde běžně tvoříte)
- Najděte ikonku samolepek (vypadá jako čtvereček s usměvavým smajlíkem)
- Klikněte na „Titulky“
- A pak už jen pište podle libosti!
Stylizace titulků
Tady je prostor pro vaši kreativitu! Ale z vlastní zkušenosti vím, že v jednoduchosti je krása. Jasně, ty neonově růžové fonty vypadají super cool, ale zkuste si je přečíst na bílém pozadí… Proto radši sázím na klasiku a čitelnost. Moje oblíbená kombinace? Bílý text s tmavým ohraničením – funguje prostě vždycky.
Umístění titulků
Tohle je kapitola sama pro sebe! Víte, co je největší průšvih? Když dáte titulky přesně přes obličej člověka, který mluví. Facepalm! Snažím se vždycky najít místo, kde titulky nepřekryjí nic důležitého. Je to jako skládat puzzle – chvíli to trvá, ale výsledek stojí za to.
Časování a synchronizace
Nic není otravnější než titulky, které předbíhají nebo se vlečou za zvukem. Je to jako špatně nadabovaný film – prostě to ruší! Věnuju tomu vždycky extra čas, aby všechno sedělo jak hodinky. A když nevím, radši si to nechám zkontrolovat od kamaráda.
Optimalizace pro různé jazyky
Máte sledující z celého světa? Paráda! Ale nezapomeňte na ně myslet. Já třeba občas přidávám anglické titulky ke svým českým videím. Je s tím sice trochu více práce, ale ta radost, když vám napíše někdo z druhého konce světa, že díky titulkům konečně rozumí vašemu obsahu!
Testování a analýza
Tohle je moje oblíbená část! Prostě si hraju a zkouším různé styly, pozice a formáty titulků. Někdy mě překvapí, co funguje nejlíp. Třeba minulý týden jsem zkusila přidat emoji do titulků a engagement vyletěl nahoru. Kdo by to byl řekl?
Bonusový tip
Tady je můj tajný trik: Mám složku s předpřipravenými texty pro různé situace. Něco jako švédský stůl s titulky! Ušetří to spoustu času a nervů. A ještě jeden tip z praxe – než video publikujete, radši si ho pusťte na telefonu. Kolikrát jsem si myslela, že to vypadá super na počítači, a na mobilu to bylo celé špatně!
Přes 10 let pomáhám podnikatelům vydělávat peníze díky online marketingu. Poslední roky se věnuji tématu AI a vymýšlením způsobů, jak může AI nejenom „vytvářet hezké věci“, ale i reálně pomáhat podnikatelům. Marketingový sluha je mojí odpovědí. Rád pomůžu i vám.