Jak se dostat na přední místa ve vyhledávači

Proč je umístění ve vyhledávači tak důležité?

Víte, co mě vždycky fascinuje? Když vidím skvělé firmy s úžasnými produkty, které jsou na webu prakticky neviditelné. Je to, jako byste měli nejlepší restauraci ve městě schovanou v zapadlé uličce bez jediné cedule. První stránka Googlu je jako hlavní náměstí – tam se děje všechno podstatné. Kdo tam není, jako by nebyl.

Kvalitní obsah jako základ úspěchu

Tohle je moje oblíbené téma! Google miluje weby, které lidem skutečně pomáhají. Je to jako s dobrým přítelem – když vám dokáže poradit přesně to, co potřebujete slyšet, vracíte se k němu znovu a znovu. Proto se vyplatí zaměřit se na:

  • Pořádný průzkum toho, co lidi skutečně hledají (nedávno jsem strávil celý večer procházením dotazů našich zákazníků)
  • Pravidelné oprašování starších článků (staré informace jsou jako prošlé jogurty – nikdo je nechce)
  • Vlastní pohled na věc (kopírování konkurence vás nikam nedostane)
  • Přehledné členění (nikdo nechce číst souvislý text jako román)

Technická optimalizace webu

Představte si web jako sportovní auto. I sebelepší design je k ničemu, když motor škytá. Musíte mít:

  • Web, který vypadá dobře na mobilu (kdo dneska nebrouzdá na telefonu?)
  • Obrázky, které se načtou rychleji než šnek
  • Adresy stránek, kterým rozumí i babička
  • Propojení, které dává smysl (žádné slepé uličky)

Budování zpětných odkazů

Tohle je jako budování dobré pověsti v reálném světě. Když vás doporučují respektované firmy, lidé vám věří. Můžete zkusit:

  • Psát články pro jiné weby (nedávno jsem takhle získal skvělý kontakt)
  • Zajímavé tiskové zprávy (ale prosím, žádné nudné corporate bláboly)
  • Spojit se s lidmi z oboru (překvapivě často jsou ochotní spolupracovat)
  • Vytvářet obsah, který lidé sami sdílejí (to je ta nejlepší reklama)

Uživatelská zkušenost

Google je jako tajný zákazník v restauraci – všímá si každého detailu. Když se u vás lidé cítí dobře, vrací se. Myslete na:

  • Menu, ve kterém se každý vyzná
  • Stránky svižné jako baristova káva
  • Texty, kterým rozumí i váš soused
  • Jasné pobídky k další akci (ale ne dotěrné)

Bonusový tip

Sledujte konkurenci, ale nebuďte posedlí. Inspirace je fajn, kopírování ne. Sám jsem se několikrát spálil slepým následováním konkurence. Mnohem lepší je najít vlastní cestu a zaplnit mezery, které ostatní přehlédli. Koneckonců, originalita se cení víc než dokonalá kopie.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru