Co je to landing page

Co je vstupní stránka a proč ji potřebujete?

Znáte ten pocit, když máte super produkt, ale zákazníci se na vašem webu motají jako v bludišti? Přesně proto vznikly vstupní stránky. Je to vlastně taková VIP zóna vašeho webu – jednoduchá stránka s jediným posláním: proměnit zvědavé návštěvníky v nadšené zákazníky.

Z čeho se skládá povedená vstupní stránka?

Když jsem začínal s tvorbou vstupních stránek, myslel jsem si, že stačí hodit na web pár obrázků a textu. Ale je to jako s dobrou kuchyní – potřebujete ty správné ingredience:

  • Nadpis, který chytne za srdce (nebo aspoň za oko)
  • Jasný důvod, proč by měl zákazník zbystřit
  • Tlačítko nebo výzva k akci, co přímo křičí „Klikni na mě!“
  • Reference od spokojených zákazníků (protože kdo by věřil jen vám, že?)
  • Obrázky nebo videa, co mluví za vás

Jaké vstupní stránky můžete potřebovat?

Je to jako s botami – na každou příležitost se hodí jiný typ. Nejčastěji potkávám:

  • Stránky na lovení kontaktů (třeba když nabízíte e-book)
  • Produktové stránky (ty zbožňuju – přímá cesta k prodeji)
  • Stránky s proklikem (takový rozcestník na steroidech)

Kdy vytáhnout vstupní stránku z rukávu?

Vstupní stránka je jako tajná zbraň, kterou vytáhnete, když:

  • Vypouštíte do světa nový produkt
  • Lovíte duše do vašeho newsletteru
  • Rozjíždíte PPC kampaň
  • Chcete prodat konkrétní věc

Kde lidé nejčastěji šlápnou vedle?

Za ty roky jsem viděl spoustu přešlapů. Tady jsou ty nejbolestivější:

  • Nacpou tam tolik informací, že by to vydalo na román
  • Tlačítko k akci je schované jako velikonoční vajíčko
  • Stránka se načítá pomaleji než Windows 95
  • Na mobilu to vypadá jako po výbuchu

Jak poznat, že to funguje?

Tohle není věštění z křišťálové koule. Sledujte:

  • Kolik lidí udělá to, co chcete (konverze)
  • Jestli návštěvníci neutíkají hned po příchodu
  • Jak dlouho se u vás zdrží
  • Odkud vlastně přicházejí

Mobilní optimalizace

Ruku na srdce – kolikrát denně koukáte do mobilu? Přesně proto musí vaše stránka vypadat parádně i na malé obrazovce. Je to jako mít obchod – musíte mít otevřeno tam, kde jsou zákazníci.

A/B testování

Tohle je moje oblíbená část! Je to jako vědecký experiment – zkusíte dvě verze a necháte návštěvníky hlasovat svým chováním. Někdy vás výsledky překvapí!

Bonusový tip

S barvami je to jako s kořením – správná kombinace dokáže divy. Modrá navozuje důvěru (proto ji používají banky), zatímco oranžová dokáže vyvolat akci. Ale pozor – není to žádné kouzlo, vždycky záleží na kontextu a cílové skupině.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru